Friday, December 14, 2007

EMIL'S 2ND DAY

Allah, semalam Ok. Ini hari lain la pulak cerita.

Semalam balik beriya2 nak pegi lagi sekolah. Ada mini zoo lah, ada teacher lah. Alih-alih hari ni dah tak nak. Pujuk punya pujuk, pegi la jugak. Dah sampai sekolah, tak bagi aku balik pulak. Beriya-beriya menangis tak nak bagi aku balik. Sampai meleleh air hidung. Terpaksa aku main Play-Doh pagi-pagi ni. Tu pun tak ok jugak. Akhir cerita, aku ajak dia balik rumah. Nasib baik rumah dekat. Tamat episod pertama.

Sampai rumah, Mufasa mengamuk - akulah Mufasa tu!!! (Yelah, takkan nak mengamuk depan cikgu sekolah tadika tu.) Itu pun degil jugak tu. Aku ambik patung Ultraman, campak atas almari. Puas hati aku. Akhirnya pegi jugak tapi Wan dia yang hantar. Wan dia lepak kejap, lepas tu balik. Ok pulak - aisehhh. Tamat Episod Kedua Hari Kedua Emil Sekolah.

Ini hari tak dak gambag!!!

4 comments:

Ustaz Ariffin said...

sabag apit...
budak memang lagu tu..

kawaii_desu said...

kids kengkadang dgn prent mmg la.. anyway, bawak2 bersabaq,

bakal perdana menteri tu

ustaz ishaq said...

pin... hang buat apa kat sini.. kita kena pi duty nun...

Ustaz Lateb Borgiba said...

Anak-anak yang baik...